Obchodné podmienky

v zmysle § 273 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a § 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa

  1. Identifikačné údaje poskytovateľa

Obchodné meno: Andrej Farský PNEUKING
Sídlo: Trieda Andreja Hlinku 604, Nitra, 94901
IČO: 44351780
IČ DPH: SK1080182455
Telefón: +421 911 888 888
E-mail: info@odtahovkanr.sk
Web: www.odtahovkanr.sk


  1. Predmet poskytovanej služby

2.1. Predmetom činnosti poskytovateľa je poskytovanie služieb odťahu motorových vozidiel (ďalej len „služba“) v rámci územia Slovenskej republiky a prípadne do zahraničia na základe individuálnej dohody.

2.2. Služba zahŕňa manipuláciu s vozidlom, naloženie, prepravu, vyloženie a sprevádzajúce úkony ako zabezpečenie vozidla, zabezpečenie miesta a pod.


  1. Objednávka a vykonanie služby

3.1. Služba sa vykonáva na základe telefonickej, alebo e-mailovej objednávky.

Objednávka je záväzná po jej potvrdení zo strany poskytovateľa.

3.2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku v prípade technickej neuskutočniteľnosti alebo ohrozenia bezpečnosti.

3.3. Pred samotným výkonom služby je vykonaná fotodokumentácia stavu vozidla, a to najmä kvôli dôkazným účelom a ochrane záujmov zmluvných strán.


  1. Zodpovednosť a vymedzenie zodpovednosti

4.1. Poskytovateľ zodpovedá za škodu spôsobenú výlučne priamym úmyselným porušením povinností, ktoré mu vyplývajú z platnej zmluvy a týchto obchodných podmienok, v súlade s § 373 a nasl. Obchodného zákonníka.

4.2. Poskytovateľ nezodpovedá za škodu:

  • vzniknutú v dôsledku skrytých vád vozidla;
  • spôsobenú vyššou mocou (napr. poveternostné podmienky, dopravná situácia);
  • spôsobenú treťou osobou alebo počas čakania na vykládku mimo kontroly poskytovateľa;
  • ktorá vznikne v dôsledku pokynov klienta, ak poskytovateľ vopred upozornil na riziká;
  • na vozidle, ktoré je v technicky nespôsobilom stave a nie je možné s ním bezpečne manipulovať.

4.3. V prípade škody je klient povinný túto skutočnosť oznámiť bezodkladne, najneskôr do 24 hodín od ukončenia služby. Neskoršie reklamácie nebudú akceptované.


  1. Cena sa služby a platobné podmienky

5.1. Cena za službu je určená individuálne na základe dohody, vzdialenosti, typu vozidla a náročnosti zásahu.

5.2. Klient je povinný uhradiť cenu služby bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 7 dní od vystavenia daňového dokladu, ak nie je dohodnuté inak.


  1. Fotodokumentácia a marketingové použitie

6.1. Poskytovateľ pred každým zásahom vykonáva fotodokumentáciu vozidla a okolia. Táto dokumentácia slúži ako dôkazný materiál v prípade reklamácie.

6.2. Klient berie na vedomie a súhlasí, že poskytovateľ je oprávnený fotodokumentáciu anonymizovaným spôsobom (bez ŠPZ a iných osobných údajov) použiť aj na marketingové a propagačné účely na neobmedzený čas a v neobmedzenom rozsahu (§ 78 a nasl. Občianskeho zákonníka a § 13 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov).


  1. Reklamácie

7.1. Klient má právo uplatniť reklamáciu na poskytnutú službu v prípade, ak služba nebola vykonaná v súlade so zmluvou alebo obchodnými podmienkami.

7.2. Reklamáciu je možné uplatniť písomne prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý je k dispozícii TU. Reklamáciu je potrebné podať bez zbytočného odkladu, najneskôr do 24 hodín od ukončenia služby.

7.3. Poskytovateľ je povinný vybaviť reklamáciu v zákonnej lehote, najneskôr do 30 dní od jej doručenia.


  1. Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku

8.1. Klient, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov poskytovateľa bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy podľa § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na diaľku.

8.2. Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na prípady, keď bola služba úplne poskytnutá s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ bol riadne poučený, že po úplnom poskytnutí služby stráca právo na odstúpenie od zmluvy podľa § 7 ods. 6 písm. a) zákona č. 102/2014 Z.z.

8.3. Poučenie spotrebiteľa:
Spotrebiteľ týmto udeľuje výslovný súhlas, aby poskytovateľ začal s poskytovaním služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ bol zároveň poučený, že v prípade úplného poskytnutia služby pred uplynutím tejto lehoty stráca právo na odstúpenie od zmluvy a je povinný uhradiť cenu za službu v plnom rozsahu.

8.4. Ak spotrebiteľ požiada o začatie poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a služba ešte nebola úplne poskytnutá, spotrebiteľ je povinný uhradiť poskytovateľovi pomernú časť ceny za služby, ktoré boli do okamihu odstúpenia od zmluvy už poskytnuté.


  1. Ochrana osobných údajov

9.1. Poskytovateľ spracúva osobné údaje v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a nariadením GDPR (2016/679).

9.2. Klient má právo na prístup, opravu, výmaz, obmedzenie spracúvania a podanie námietky.


  1. Záverečné ustanovenia

10.1. Tieto obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvného vzťahu medzi poskytovateľom a klientom.

10.2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo tieto podmienky kedykoľvek jednostranne upraviť, pričom nové znenie bude zverejnené na webovej stránke poskytovateľa.

10.3. Vzťahy, ktoré nie sú upravené týmito obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a ďalšími príslušnými právnymi predpismi.

10.4. V prípade sporov sa zmluvné strany zaväzujú riešiť ich prednostne zmierom; ak to nebude možné, príslušným na rozhodovanie bude všeobecný súd poskytovateľa.